PARTYINFO
PRAGUE ALL STARS
Datum konání: |
13.04.2002 - sobota |
Místo konání: |
Praha - Radost FX |
DJs: |
Braun, Gonza, Vectif special guest: Evil Eddie Richards (Dynamix, UK) |
"Evil" Eddie Richards - rozhovor
"Evil" Eddie Richards
Není to poprvé, co vystupuješ v České Republice. Jaké máš s naší zemí zkušenosti?
Vystoupení u vás skutečně miluji a myslím, že lidé u vás mé hudbě opravdu rozumí. Divil jsem se vašim promotérům, proč mě nezvou častěji. :)
Slyšel jsem, že jsi v Radosti FX již před několika lety vystupoval. Je to pravda?
Nemám dobrou paměť na datumy, ale před několika lety jsem v Radosti opravdu hrál. Mám doma stále tričko s nápisem klubu, které jsem tam dostal. Velmi se tam znovu těším.
Pamatuješ si na svoje začátky? Co je tvá nejzajímavější vzpomínka na toto období tvého života?
Mé začátky. Myslíš jako DJ? Měl jsem jedno obrovské štěstí a dostal jsem hraní v pravděpodobně nejznámějším klubu světa v roce 1983. Bylo to v Camden Palace v Londýně, který v té době vedli Steve Strange a Rusty Egan z Visage. Všichni od Grace Jones ke Spandau Ballet tam hráli. Já jsem tam mohl hrát to, co jsem chtěl na neuvěřitelný sound systém. Opravdový DJský sen.
Cítíš se být více producentem nebo DJem?
Vždycky jsem se považoval spíše za DJe. Je to proto, že jsem začal brát vydávání desek skutečně vážně, až na začátku minulého roku, i když jsem před tím již dělal nějaké remixy pro Orbital, Shamen a label Ritchie Hawtina Definitive. Časy se mění...
Jaký je tvůj názor na současnou undergroundovou houseovou scénu v Anglii?
Londýnská hudební scéna je asi nejrozmanitější scénou na světě a lidé jsou tu na hudbu skutečně napojeni. Myslím, že Londýn ma dnes také jedny z nejlepších "undergroundových" klubů na světě Fabric a The End a to neříkám jen proto, že mám v obou těchto klubech residenci.
Tři tvé nejoblíbenější desky?
Tak to budou asi Reese - Just Want Another Chance, Fingers Inc. - Never No More Lonely, Adonis - Lost In The Sound. Oldies but goodies.
Cheers! Eddie
Vystoupení u vás skutečně miluji a myslím, že lidé u vás mé hudbě opravdu rozumí. Divil jsem se vašim promotérům, proč mě nezvou častěji. :)
Slyšel jsem, že jsi v Radosti FX již před několika lety vystupoval. Je to pravda?
Nemám dobrou paměť na datumy, ale před několika lety jsem v Radosti opravdu hrál. Mám doma stále tričko s nápisem klubu, které jsem tam dostal. Velmi se tam znovu těším.
Pamatuješ si na svoje začátky? Co je tvá nejzajímavější vzpomínka na toto období tvého života?
Mé začátky. Myslíš jako DJ? Měl jsem jedno obrovské štěstí a dostal jsem hraní v pravděpodobně nejznámějším klubu světa v roce 1983. Bylo to v Camden Palace v Londýně, který v té době vedli Steve Strange a Rusty Egan z Visage. Všichni od Grace Jones ke Spandau Ballet tam hráli. Já jsem tam mohl hrát to, co jsem chtěl na neuvěřitelný sound systém. Opravdový DJský sen.
Cítíš se být více producentem nebo DJem?
Vždycky jsem se považoval spíše za DJe. Je to proto, že jsem začal brát vydávání desek skutečně vážně, až na začátku minulého roku, i když jsem před tím již dělal nějaké remixy pro Orbital, Shamen a label Ritchie Hawtina Definitive. Časy se mění...
Jaký je tvůj názor na současnou undergroundovou houseovou scénu v Anglii?
Londýnská hudební scéna je asi nejrozmanitější scénou na světě a lidé jsou tu na hudbu skutečně napojeni. Myslím, že Londýn ma dnes také jedny z nejlepších "undergroundových" klubů na světě Fabric a The End a to neříkám jen proto, že mám v obou těchto klubech residenci.
Tři tvé nejoblíbenější desky?
Tak to budou asi Reese - Just Want Another Chance, Fingers Inc. - Never No More Lonely, Adonis - Lost In The Sound. Oldies but goodies.
Cheers! Eddie
"Evil" Eddie Richards
Evil Eddie Richards
"Clink St. byl téměř náboženskou zkušeností a myslím si, že když hraji, snažím se dostat opět do tohoto stavu. 9x z 10 pokusů se mi to nepovede, ale když se to pak najednou objeví, je to něco magického. A to je ten důvod, kvůli kterému jsem DJ. Chci to magické dostat zpět." (Eddie Richards)
Několik let poté, co disco přestalo být mainstream a již mnoho let po explozi elektronické hudby se přihnala další velká nová věc. Skupina chudých, mladých muzikantů v Chicagu začalo experimentovat s mašinkou Roland TB- 303, instrumentem, který měl původně simulovat kytarové zvuky. Bohužel pro kytaristy, instrument zklamal. Toto selhání nakonec vedlo k jednomu z největších kulturních pohybů konce 20. století, vzniku rave/acid houseové kultury. Kytaristé nenašli na mašince prakticky nic zajímavého a vrátili se ke kytarám a dali tak skvělou šanci mladým a talentovaným umělcům k experimentování s levným vybavením. Tito mladící, především pak Marshall Jefferson, A Guy Called Gerald, Fast Eddie, Adonis, Phuture a Robert Owens žili v Chicagu. Vynalezli zvuk kterému se říká acid a jehož vliv je cítit na celém světě i o dvanáct let později.
V centru celé acid houseové expoloze byl malý klub v Londýně, který se jmenoval Clink St., který vedli Mr. C a Eddie Richards. Clink St. je výchozím bodem acid houseu. Richards a Mr. C začali razit tento zvuk dávno předtím, než Danny Rampling otevřel svůj klub Shoom. Richars mixoval acid house, ale i řadu jiných hudebních stylů, od gay house až k electru.
Acid houseová exploze byla za rohem. "Nebylo to nic, co by přišlo najednou. Byl to pomalý vývoj. Nikdo netušil, že je to něco nového. Na prvních parties v Clink St. se nehrálo mnoho acidových desek. Vše to byla taková směsice všeho možného. Potom přišlo pár lidí z Chicaga na to, že se dají nějaké peníze vydělat na zvuku, který dává Roland 808 a tak všichni naskočili do této soutěže. Brzy jsme tak hráli z 99% americký house a již v té době se k nám začali dostávat i první desky z Detroitu. Výsledkem toho všeho bylo Richardsovo pětileté residentsví v Camden Palace.
Richards se stal jedním z nejlepších britských DJů ještě před acid houseovou explozí. V té době byl také požádán, aby se stal hudebním koordinátorem na prvních placených parties.
"Jeden z těch lidí, kteří začali pořádat velké akce žil ve vedlejší ulici. Požádal mě, jestli bych nechtěl být hudebním koordinátorem. Stále mám doma ten papír. Byl jsem první člověk, který vybíral DJe na party a tak vím jistě, že jsme v té době mnoho baleárských DJů neměli. Skutečnost je taková, že jsem byl plně zodpovědný za start Carla Coxe. Carl v té době hrával v malém klubu v Brightonu a já jsem svému známému řekl, že by se na něj měl zajít podívat. Šli se na něj podívat a nabídli mu práci. A tak začala jeho slavná kariéra."
Richardse začali zvát na hraní do celého světa. Jeho zkušenosti ho inspirovaly k založení DJ agentury Dynamix v roce 1990, která se stala první DJ bookingovou agenturou na světě. " V té době jsem znal mnoho DJů, kteří jsou dnes světovými jmény. V té době jsme byli přáteli. Dynamix jsem založil proto, že mnoho z nich na parties nedostávalo zaplaceno tak, jak bylo dohodnuto. Postupem času jsme byli větší a větší a na konci jsme již reprezentovali více, než 60 DJs. Zastupovali jsme především americké DJe a snažili jsme se je přivézt do Evropy. Byli mezi nimi i DJs jako Jeff Mills, Derrick May a Todd Terry a dále prakticky všichni, kdo v té době něco znamenali. Agenturu jsem zavřel z toho důvodu, že jsem se chtěl více věnovat nahrávání a to je to, kde jsem nyní.
Ještě před tím, než agenturu zavřel, měl Dynamix své kanceláře po celém světě, včetně Berlína, New Yorku, San Francisca, Japonska, Jihoafrické Republiky, Finska, Belgie a UK. Skončil s agenturou, kvůli ohromnému množství práce, která mu bránila v tom, vést agenturu pořádně. "Trvalo mi hrozně dlouho, než jsem našel ty správné lidi. Není jednoduché najít někoho, kdo má dobré organizační schopnosti a má znalosti o hudbě a je schopen svému zaměstnání obětovat i velkou část svého volného času. Postupem času řada z nich zatrpkla. Většina z těch, kteří pro nás pracovali, milovala hudbu. Když pak zjistili, co jsou zač někteří DJs a promotéři, byl jejich sen otřesen a přestali práci věřit. Lidé odcházeli z různých důvodů a trvalo nějaký čas, než jsme byli schopni vrátit se zpět. Dnes zastupujeme Pure Science, Terry Francise, Marka Ambrose, Aubrey, Charlese Webstera a pár dalších lidí, které nezastupujeme exklusivně. Zůstali jsme pouze u britských DJů. Stále je to moje práce, ale pouze na part-time úvazek.
Jak již bylo uvedeno, Richards zavřel agenturu i kvůli tomu, aby se mohl věnovat studiové práci a vést svůj label Lunar Tunes. "Měl jsem hrozně dlouho studio, ale neměl jsem čas skládat hudbu. V té době mě také Mr. C a Orbital požádali o nějaké remixy. Svého času jsme exklusivně zastupovali i Orbital. Když začínali, hráli na malých akcích, které jsem pořádal. Dobře jsem se znal s Louisem Vegou a byl jsem prvním, kdo ho přivezl do Evropy a dokonce pár svých věcí pak udělal u mě ve studiu. Richie Hawtin mě požádal o remix pro Definitive. Cítil jsem, že jsem již schopen skládat vlastní hudbu.
Pokračoval tak v práci na Lunar Tunes, posléze začal vydávat i na dalších labelech. Dnes je jedním z nejrespektovanějších deep a tech-houseových producentů.
"Evil" Eddie Richards vystoupí v sobotu 13.4. v klubu RADOST FX.
Několik let poté, co disco přestalo být mainstream a již mnoho let po explozi elektronické hudby se přihnala další velká nová věc. Skupina chudých, mladých muzikantů v Chicagu začalo experimentovat s mašinkou Roland TB- 303, instrumentem, který měl původně simulovat kytarové zvuky. Bohužel pro kytaristy, instrument zklamal. Toto selhání nakonec vedlo k jednomu z největších kulturních pohybů konce 20. století, vzniku rave/acid houseové kultury. Kytaristé nenašli na mašince prakticky nic zajímavého a vrátili se ke kytarám a dali tak skvělou šanci mladým a talentovaným umělcům k experimentování s levným vybavením. Tito mladící, především pak Marshall Jefferson, A Guy Called Gerald, Fast Eddie, Adonis, Phuture a Robert Owens žili v Chicagu. Vynalezli zvuk kterému se říká acid a jehož vliv je cítit na celém světě i o dvanáct let později.
V centru celé acid houseové expoloze byl malý klub v Londýně, který se jmenoval Clink St., který vedli Mr. C a Eddie Richards. Clink St. je výchozím bodem acid houseu. Richards a Mr. C začali razit tento zvuk dávno předtím, než Danny Rampling otevřel svůj klub Shoom. Richars mixoval acid house, ale i řadu jiných hudebních stylů, od gay house až k electru.
Acid houseová exploze byla za rohem. "Nebylo to nic, co by přišlo najednou. Byl to pomalý vývoj. Nikdo netušil, že je to něco nového. Na prvních parties v Clink St. se nehrálo mnoho acidových desek. Vše to byla taková směsice všeho možného. Potom přišlo pár lidí z Chicaga na to, že se dají nějaké peníze vydělat na zvuku, který dává Roland 808 a tak všichni naskočili do této soutěže. Brzy jsme tak hráli z 99% americký house a již v té době se k nám začali dostávat i první desky z Detroitu. Výsledkem toho všeho bylo Richardsovo pětileté residentsví v Camden Palace.
Richards se stal jedním z nejlepších britských DJů ještě před acid houseovou explozí. V té době byl také požádán, aby se stal hudebním koordinátorem na prvních placených parties.
"Jeden z těch lidí, kteří začali pořádat velké akce žil ve vedlejší ulici. Požádal mě, jestli bych nechtěl být hudebním koordinátorem. Stále mám doma ten papír. Byl jsem první člověk, který vybíral DJe na party a tak vím jistě, že jsme v té době mnoho baleárských DJů neměli. Skutečnost je taková, že jsem byl plně zodpovědný za start Carla Coxe. Carl v té době hrával v malém klubu v Brightonu a já jsem svému známému řekl, že by se na něj měl zajít podívat. Šli se na něj podívat a nabídli mu práci. A tak začala jeho slavná kariéra."
Richardse začali zvát na hraní do celého světa. Jeho zkušenosti ho inspirovaly k založení DJ agentury Dynamix v roce 1990, která se stala první DJ bookingovou agenturou na světě. " V té době jsem znal mnoho DJů, kteří jsou dnes světovými jmény. V té době jsme byli přáteli. Dynamix jsem založil proto, že mnoho z nich na parties nedostávalo zaplaceno tak, jak bylo dohodnuto. Postupem času jsme byli větší a větší a na konci jsme již reprezentovali více, než 60 DJs. Zastupovali jsme především americké DJe a snažili jsme se je přivézt do Evropy. Byli mezi nimi i DJs jako Jeff Mills, Derrick May a Todd Terry a dále prakticky všichni, kdo v té době něco znamenali. Agenturu jsem zavřel z toho důvodu, že jsem se chtěl více věnovat nahrávání a to je to, kde jsem nyní.
Ještě před tím, než agenturu zavřel, měl Dynamix své kanceláře po celém světě, včetně Berlína, New Yorku, San Francisca, Japonska, Jihoafrické Republiky, Finska, Belgie a UK. Skončil s agenturou, kvůli ohromnému množství práce, která mu bránila v tom, vést agenturu pořádně. "Trvalo mi hrozně dlouho, než jsem našel ty správné lidi. Není jednoduché najít někoho, kdo má dobré organizační schopnosti a má znalosti o hudbě a je schopen svému zaměstnání obětovat i velkou část svého volného času. Postupem času řada z nich zatrpkla. Většina z těch, kteří pro nás pracovali, milovala hudbu. Když pak zjistili, co jsou zač někteří DJs a promotéři, byl jejich sen otřesen a přestali práci věřit. Lidé odcházeli z různých důvodů a trvalo nějaký čas, než jsme byli schopni vrátit se zpět. Dnes zastupujeme Pure Science, Terry Francise, Marka Ambrose, Aubrey, Charlese Webstera a pár dalších lidí, které nezastupujeme exklusivně. Zůstali jsme pouze u britských DJů. Stále je to moje práce, ale pouze na part-time úvazek.
Jak již bylo uvedeno, Richards zavřel agenturu i kvůli tomu, aby se mohl věnovat studiové práci a vést svůj label Lunar Tunes. "Měl jsem hrozně dlouho studio, ale neměl jsem čas skládat hudbu. V té době mě také Mr. C a Orbital požádali o nějaké remixy. Svého času jsme exklusivně zastupovali i Orbital. Když začínali, hráli na malých akcích, které jsem pořádal. Dobře jsem se znal s Louisem Vegou a byl jsem prvním, kdo ho přivezl do Evropy a dokonce pár svých věcí pak udělal u mě ve studiu. Richie Hawtin mě požádal o remix pro Definitive. Cítil jsem, že jsem již schopen skládat vlastní hudbu.
Pokračoval tak v práci na Lunar Tunes, posléze začal vydávat i na dalších labelech. Dnes je jedním z nejrespektovanějších deep a tech-houseových producentů.
"Evil" Eddie Richards vystoupí v sobotu 13.4. v klubu RADOST FX.
Evil Eddie Richards
Společně s Mr. C objevil pro Velkou Británii acid house, který mixoval již dávno předtím, než Danny Rampling otevřel svůj klub Shoom.
Byl prvním člověkem, který byl požádán, aby dodal DJeje na party.
Objevuje dnešní velikány jako jsou Carl Cox a Paul Oakenfold a v roce 1990 zakládá první bookingovou agenturu světa Dynamix. Po dlouhé a náročné době ji ruší, aby se mohl naplno věnovat studiové práci.
Dnes je jedním z nejvíce respektovaných světových houseových producentů. Jako DJ procestoval celý svět. V sobotu 13.4. vystoupí tato žijící legenda v klubu Radost FX na party Prague All Stars.
Byl prvním člověkem, který byl požádán, aby dodal DJeje na party.
Objevuje dnešní velikány jako jsou Carl Cox a Paul Oakenfold a v roce 1990 zakládá první bookingovou agenturu světa Dynamix. Po dlouhé a náročné době ji ruší, aby se mohl naplno věnovat studiové práci.
Dnes je jedním z nejvíce respektovaných světových houseových producentů. Jako DJ procestoval celý svět. V sobotu 13.4. vystoupí tato žijící legenda v klubu Radost FX na party Prague All Stars.