PARTYINFO
PRAGUE ALL STARS
Datum konání: |
13.04.2002 - sobota |
Místo konání: |
Praha - Radost FX |
DJs: |
Braun, Gonza, Vectif special guest: Evil Eddie Richards (Dynamix, UK) |
"Evil" Eddie Richards
Evil Eddie Richards
"Clink St. byl téměř náboženskou zkušeností a myslím si, že když hraji, snažím se dostat opět do tohoto stavu. 9x z 10 pokusů se mi to nepovede, ale když se to pak najednou objeví, je to něco magického. A to je ten důvod, kvůli kterému jsem DJ. Chci to magické dostat zpět." (Eddie Richards)
Několik let poté, co disco přestalo být mainstream a již mnoho let po explozi elektronické hudby se přihnala další velká nová věc. Skupina chudých, mladých muzikantů v Chicagu začalo experimentovat s mašinkou Roland TB- 303, instrumentem, který měl původně simulovat kytarové zvuky. Bohužel pro kytaristy, instrument zklamal. Toto selhání nakonec vedlo k jednomu z největších kulturních pohybů konce 20. století, vzniku rave/acid houseové kultury. Kytaristé nenašli na mašince prakticky nic zajímavého a vrátili se ke kytarám a dali tak skvělou šanci mladým a talentovaným umělcům k experimentování s levným vybavením. Tito mladící, především pak Marshall Jefferson, A Guy Called Gerald, Fast Eddie, Adonis, Phuture a Robert Owens žili v Chicagu. Vynalezli zvuk kterému se říká acid a jehož vliv je cítit na celém světě i o dvanáct let později.
V centru celé acid houseové expoloze byl malý klub v Londýně, který se jmenoval Clink St., který vedli Mr. C a Eddie Richards. Clink St. je výchozím bodem acid houseu. Richards a Mr. C začali razit tento zvuk dávno předtím, než Danny Rampling otevřel svůj klub Shoom. Richars mixoval acid house, ale i řadu jiných hudebních stylů, od gay house až k electru.
Acid houseová exploze byla za rohem. "Nebylo to nic, co by přišlo najednou. Byl to pomalý vývoj. Nikdo netušil, že je to něco nového. Na prvních parties v Clink St. se nehrálo mnoho acidových desek. Vše to byla taková směsice všeho možného. Potom přišlo pár lidí z Chicaga na to, že se dají nějaké peníze vydělat na zvuku, který dává Roland 808 a tak všichni naskočili do této soutěže. Brzy jsme tak hráli z 99% americký house a již v té době se k nám začali dostávat i první desky z Detroitu. Výsledkem toho všeho bylo Richardsovo pětileté residentsví v Camden Palace.
Richards se stal jedním z nejlepších britských DJů ještě před acid houseovou explozí. V té době byl také požádán, aby se stal hudebním koordinátorem na prvních placených parties.
"Jeden z těch lidí, kteří začali pořádat velké akce žil ve vedlejší ulici. Požádal mě, jestli bych nechtěl být hudebním koordinátorem. Stále mám doma ten papír. Byl jsem první člověk, který vybíral DJe na party a tak vím jistě, že jsme v té době mnoho baleárských DJů neměli. Skutečnost je taková, že jsem byl plně zodpovědný za start Carla Coxe. Carl v té době hrával v malém klubu v Brightonu a já jsem svému známému řekl, že by se na něj měl zajít podívat. Šli se na něj podívat a nabídli mu práci. A tak začala jeho slavná kariéra."
Richardse začali zvát na hraní do celého světa. Jeho zkušenosti ho inspirovaly k založení DJ agentury Dynamix v roce 1990, která se stala první DJ bookingovou agenturou na světě. " V té době jsem znal mnoho DJů, kteří jsou dnes světovými jmény. V té době jsme byli přáteli. Dynamix jsem založil proto, že mnoho z nich na parties nedostávalo zaplaceno tak, jak bylo dohodnuto. Postupem času jsme byli větší a větší a na konci jsme již reprezentovali více, než 60 DJs. Zastupovali jsme především americké DJe a snažili jsme se je přivézt do Evropy. Byli mezi nimi i DJs jako Jeff Mills, Derrick May a Todd Terry a dále prakticky všichni, kdo v té době něco znamenali. Agenturu jsem zavřel z toho důvodu, že jsem se chtěl více věnovat nahrávání a to je to, kde jsem nyní.
Ještě před tím, než agenturu zavřel, měl Dynamix své kanceláře po celém světě, včetně Berlína, New Yorku, San Francisca, Japonska, Jihoafrické Republiky, Finska, Belgie a UK. Skončil s agenturou, kvůli ohromnému množství práce, která mu bránila v tom, vést agenturu pořádně. "Trvalo mi hrozně dlouho, než jsem našel ty správné lidi. Není jednoduché najít někoho, kdo má dobré organizační schopnosti a má znalosti o hudbě a je schopen svému zaměstnání obětovat i velkou část svého volného času. Postupem času řada z nich zatrpkla. Většina z těch, kteří pro nás pracovali, milovala hudbu. Když pak zjistili, co jsou zač někteří DJs a promotéři, byl jejich sen otřesen a přestali práci věřit. Lidé odcházeli z různých důvodů a trvalo nějaký čas, než jsme byli schopni vrátit se zpět. Dnes zastupujeme Pure Science, Terry Francise, Marka Ambrose, Aubrey, Charlese Webstera a pár dalších lidí, které nezastupujeme exklusivně. Zůstali jsme pouze u britských DJů. Stále je to moje práce, ale pouze na part-time úvazek.
Jak již bylo uvedeno, Richards zavřel agenturu i kvůli tomu, aby se mohl věnovat studiové práci a vést svůj label Lunar Tunes. "Měl jsem hrozně dlouho studio, ale neměl jsem čas skládat hudbu. V té době mě také Mr. C a Orbital požádali o nějaké remixy. Svého času jsme exklusivně zastupovali i Orbital. Když začínali, hráli na malých akcích, které jsem pořádal. Dobře jsem se znal s Louisem Vegou a byl jsem prvním, kdo ho přivezl do Evropy a dokonce pár svých věcí pak udělal u mě ve studiu. Richie Hawtin mě požádal o remix pro Definitive. Cítil jsem, že jsem již schopen skládat vlastní hudbu.
Pokračoval tak v práci na Lunar Tunes, posléze začal vydávat i na dalších labelech. Dnes je jedním z nejrespektovanějších deep a tech-houseových producentů.
"Evil" Eddie Richards vystoupí v sobotu 13.4. v klubu RADOST FX.
Několik let poté, co disco přestalo být mainstream a již mnoho let po explozi elektronické hudby se přihnala další velká nová věc. Skupina chudých, mladých muzikantů v Chicagu začalo experimentovat s mašinkou Roland TB- 303, instrumentem, který měl původně simulovat kytarové zvuky. Bohužel pro kytaristy, instrument zklamal. Toto selhání nakonec vedlo k jednomu z největších kulturních pohybů konce 20. století, vzniku rave/acid houseové kultury. Kytaristé nenašli na mašince prakticky nic zajímavého a vrátili se ke kytarám a dali tak skvělou šanci mladým a talentovaným umělcům k experimentování s levným vybavením. Tito mladící, především pak Marshall Jefferson, A Guy Called Gerald, Fast Eddie, Adonis, Phuture a Robert Owens žili v Chicagu. Vynalezli zvuk kterému se říká acid a jehož vliv je cítit na celém světě i o dvanáct let později.
V centru celé acid houseové expoloze byl malý klub v Londýně, který se jmenoval Clink St., který vedli Mr. C a Eddie Richards. Clink St. je výchozím bodem acid houseu. Richards a Mr. C začali razit tento zvuk dávno předtím, než Danny Rampling otevřel svůj klub Shoom. Richars mixoval acid house, ale i řadu jiných hudebních stylů, od gay house až k electru.
Acid houseová exploze byla za rohem. "Nebylo to nic, co by přišlo najednou. Byl to pomalý vývoj. Nikdo netušil, že je to něco nového. Na prvních parties v Clink St. se nehrálo mnoho acidových desek. Vše to byla taková směsice všeho možného. Potom přišlo pár lidí z Chicaga na to, že se dají nějaké peníze vydělat na zvuku, který dává Roland 808 a tak všichni naskočili do této soutěže. Brzy jsme tak hráli z 99% americký house a již v té době se k nám začali dostávat i první desky z Detroitu. Výsledkem toho všeho bylo Richardsovo pětileté residentsví v Camden Palace.
Richards se stal jedním z nejlepších britských DJů ještě před acid houseovou explozí. V té době byl také požádán, aby se stal hudebním koordinátorem na prvních placených parties.
"Jeden z těch lidí, kteří začali pořádat velké akce žil ve vedlejší ulici. Požádal mě, jestli bych nechtěl být hudebním koordinátorem. Stále mám doma ten papír. Byl jsem první člověk, který vybíral DJe na party a tak vím jistě, že jsme v té době mnoho baleárských DJů neměli. Skutečnost je taková, že jsem byl plně zodpovědný za start Carla Coxe. Carl v té době hrával v malém klubu v Brightonu a já jsem svému známému řekl, že by se na něj měl zajít podívat. Šli se na něj podívat a nabídli mu práci. A tak začala jeho slavná kariéra."
Richardse začali zvát na hraní do celého světa. Jeho zkušenosti ho inspirovaly k založení DJ agentury Dynamix v roce 1990, která se stala první DJ bookingovou agenturou na světě. " V té době jsem znal mnoho DJů, kteří jsou dnes světovými jmény. V té době jsme byli přáteli. Dynamix jsem založil proto, že mnoho z nich na parties nedostávalo zaplaceno tak, jak bylo dohodnuto. Postupem času jsme byli větší a větší a na konci jsme již reprezentovali více, než 60 DJs. Zastupovali jsme především americké DJe a snažili jsme se je přivézt do Evropy. Byli mezi nimi i DJs jako Jeff Mills, Derrick May a Todd Terry a dále prakticky všichni, kdo v té době něco znamenali. Agenturu jsem zavřel z toho důvodu, že jsem se chtěl více věnovat nahrávání a to je to, kde jsem nyní.
Ještě před tím, než agenturu zavřel, měl Dynamix své kanceláře po celém světě, včetně Berlína, New Yorku, San Francisca, Japonska, Jihoafrické Republiky, Finska, Belgie a UK. Skončil s agenturou, kvůli ohromnému množství práce, která mu bránila v tom, vést agenturu pořádně. "Trvalo mi hrozně dlouho, než jsem našel ty správné lidi. Není jednoduché najít někoho, kdo má dobré organizační schopnosti a má znalosti o hudbě a je schopen svému zaměstnání obětovat i velkou část svého volného času. Postupem času řada z nich zatrpkla. Většina z těch, kteří pro nás pracovali, milovala hudbu. Když pak zjistili, co jsou zač někteří DJs a promotéři, byl jejich sen otřesen a přestali práci věřit. Lidé odcházeli z různých důvodů a trvalo nějaký čas, než jsme byli schopni vrátit se zpět. Dnes zastupujeme Pure Science, Terry Francise, Marka Ambrose, Aubrey, Charlese Webstera a pár dalších lidí, které nezastupujeme exklusivně. Zůstali jsme pouze u britských DJů. Stále je to moje práce, ale pouze na part-time úvazek.
Jak již bylo uvedeno, Richards zavřel agenturu i kvůli tomu, aby se mohl věnovat studiové práci a vést svůj label Lunar Tunes. "Měl jsem hrozně dlouho studio, ale neměl jsem čas skládat hudbu. V té době mě také Mr. C a Orbital požádali o nějaké remixy. Svého času jsme exklusivně zastupovali i Orbital. Když začínali, hráli na malých akcích, které jsem pořádal. Dobře jsem se znal s Louisem Vegou a byl jsem prvním, kdo ho přivezl do Evropy a dokonce pár svých věcí pak udělal u mě ve studiu. Richie Hawtin mě požádal o remix pro Definitive. Cítil jsem, že jsem již schopen skládat vlastní hudbu.
Pokračoval tak v práci na Lunar Tunes, posléze začal vydávat i na dalších labelech. Dnes je jedním z nejrespektovanějších deep a tech-houseových producentů.
"Evil" Eddie Richards vystoupí v sobotu 13.4. v klubu RADOST FX.