PARTYINFO
SCREAMING THE TRUTH
Datum konání: |
19.07.2002 - pátek |
Místo konání: |
Havlíčkův Brod - Vagon |
DJs: |
Daho & Ginger, Afix, Subsist |
Live: |
Portion Reform, Makaton |
Info: |
://... |
Popis: |
vstup 150 CZK |
Rozhovor s Afixem
Portion Reform a Makaton v Havlíčkově Brodě
Podařilo se ti získat opravdu hvězdný lineup do malého klubu, mnoho lidí tomu nechce věřit... Co by jsi k tomu řekl?
Promiň, ale nerozumím Ti, co tím myslíš, jaký hvězdný line up. Hvězda je Karel Gott, ne? A ten tu přece nehraje. No a teď trochu vážně. Těžko se popisuje, co to vlastně pro mne znamená. Když bych to měl vzít od začátku, tak by jsme tu byli ještě za týden. Ale pokusím se. K muzice jaká mě zajímá mne přivedl DJ Daho, hrál jsem s ním na jedné akci a tam jsem poprvé od něj slyšel nejen jiné techno, ale také jiný způsob podání. Po počátečním ostychu jsem se rozhodl ho oslovit. Povídám: "Hele, fakt se mi líbilo, jak jsi hrál, od nikoho jsem to tak ještě neslyšel". Odpověděl, že je rád, že to někdo cítí jako on. No a tam to nějak začalo. Postupem času asi Daho a Ginger zjistili, že nejsem jen další anální horolezec, ale můj obdiv k jejich hraní a muzice je opravdu upřímný (a to tedy je!!). Přiznám se, že jsem byl fakt rád, když Ginger prohlásil, že jsem takové jejich hudební děťátko. Snad to svědčí o tom, že ve mě věří, jako já věřím v ně. Můj obdiv a respekt k nim nevzešel jen díky tomu, že hudbu dělají srdcem, ale také pro to, že jako jedni z mála mi mou upřímnost a slušné chování oplácely stejnou mincí a toho si vážím nejvíce. Postupem času jsem pomalu zjišťoval, kde je opravdové kouzlo zvuku jako má Regis, Female nebo Function až do dnes, kdy pro mne tito producenti znamenají nejen záruku nejkvalitnějšího techna, ale jakýsi těžko popsatelný vnitřní pocit naplnění hudby. Nejsem básník, takže to bohužel nepopíšu lépe. Snad si každý udělá obrázek, co to pro mne znamená hrát vedle těchto jmen a to ještě v klubu ve kterém jsem začínal!
Pro tak malý klub je to opravdu krok dopředu, možná spíše skok, kam se budou ubírat tvé další kroky v pořádání párty, jaký máš cíl... jestli nějaký máš?
Jo, to máš pravdu. Upřímně řečeno, znáte někdo klub, kde hráli Regis, Female, Function, Makaton v jeden den? Ale pozor, po velkém skoku může následovat tvrdý pád. To, že se povedlo udělat tuto akci, je snad i trochu osud, tak to beru jako pozitivní, ale na druhou stranu nechci mít nic zadarmo, chci si vše vydobýt a zasloužit, jen pak z toho mohu mít upřímnou radost. Nechci jet výtahem rychle nahoru, pak rok dva všude hrát a konec pohádky. Je mi jedno, jestli mě zná 10 nebo 1000 lidí, kteří mi na akci budou říkat jak hraji super a přitom ani nerozeznají jungle od techna. Pro mě je důležité, když lidi, kterých si já sám vážím, ocení mou práci a po dobře odehraném setu mi podají ruku. Nemít žádný cíl? Tak takového člověka upřímně lituji. Já jich mám několik. Z hudební stránky je to určitě studio, ale opravdové, ne mít doma na stole PC - to se mi prostě nelíbí. Když se mohu zajít podívat k někomu do studia, to mám dvojitý vánoce.
Z lineupu i z tvých setů je jednoznačně cítit upřednostňování industriálního zvuku. Proč?
To je vývoj. Čím déle se zajímám o muziku, tím více mě zajímá abstraktnější a temnější hudba. Na akci prostě nemůžeš hrát úplné halušky, musí to lidi rozhýbat a industriální temné techno je dost abstraktní, abych byl spokojený já sám a když se to správně podá, může to být i taneční. To, že se zajímám o temné industriální techno je jasným důkazem toho, že se duše člověka promítá do hudby. Já jsem poměrně smutný člověk a to se projevuje v hudbě, jakou hraju.
Byl jsem na většině tvých party a zažil jsi jak plno, tak klub zející prázdnotou, myslíš si že v této zemi Orion Hallů a Citadel můžou klubové noci prosperovat?
Tak jestli jsi zaregistroval jen Orion a Citadelu, tak to jsi toho moc neviděl. Ale neboj se, vím, jak to myslíš. Úplně otevřeně Ti řeknu, jak to cítím. Akce, které jsi jmenoval jsou naprosto profesionálně připravené a bylo by nečestné a nefér to nepřiznat. Promotéři těchto akcí jsou schopní lidé a hanit jejich tvrdou práci by bylo ukázkou vlastní závisti. Já sám pořádám o mnoho menší akce a vím, kolik práce za tím stojí. Tyto akce se díky dobře odvedené promotérské práci dostaly na určitou úroveň. Za touto pomyslnou čarou následuje zábavný průmysl a tam se tyto akce dostaly, na tom ovšem není nic špatného. Pokud je za těmito akcemi dobře odvedená práce, přejme jim návštěvnost několika tisíc lidí. Ovšem dovolím si zabrousit i na tenký let a odkrýt i negativní stránku věci. Já ještě stále věřím, že techno je v rukou schopného člověka možno dostat až na úroveň umění. Myslím, že neupadne natolik, aby se z toho stal pouze a jen obchod. A právě v tom je jeden ze zásadních problémů jmenovaných akcí. Akce, které jsi jmenoval, a samozřejmě i další, jsou profesionálně připravené, ale dostaly se již na úroveň zábavního průmyslu, a přesto se tváří, jako by zde šlo o hudbu a tedy umění. Zvou se sice představitele kvalitní elektronické hudby, ti jsou však zatlačeni do pozice baviče. Prostě zde již o hudbu nejde. To mi nevadí, ale vadí mi přetvářka, že zde o muziku jde. Druhou věcí, která jen jasně dokazuje, že předcházející věty nelžou je počet těchto akcí. Jsou zde agentury, které pořádají jeden velký festival za rok a ten se pak stane jejich vizitkou. Pak zde jsou agentury, které vědí, že na jméno akce přijde určitý počet lidí, se rozhodly dělat nespočet těchto akcí, férově přiznejme to, že kolik jim chodí lidí na akce je jen jejich zásluha a tvrdá práce i nervy, ale snad každému je jasné, že první housle zde nehraje muzika. Ještě jednou říkám, že respektuji jejich práci a nervy, ale neuznávám přetvářku, že jde o hudbu. Když se blíží např. Orion Hall mluví se o něm jako o techno svátku a to z výše uvedených důvodů prostě není pravda. Tam jde především o zábavu, která má samozřejmě své pevné místo, ne o hudbu. Pokusil jsem se slušně zhodnotit kladné a záporné stránky pořádání party. Doufám, že všichni promotéři to vezmou, tak jak jsem to myslel. Nechtěl jsem nikoho urazit, pouze jsem otevřeně řekl svůj názor. A upřímě znám jen jednoho člověka, který své názory říká stejně otevřeně a už o něm v tomto rozhovoru byla řeč. Bohužel vím, že mnoho jedinců v sobě nenajde tolik síly kritiku přijmout. Otázka, jestli má cenu takové klubovky dělat, je snad zbytečná. Pokud to děláš z důvodů jako já, tak to má cenu obrovskou.
Co ty osobně si od SCREAMING THE TRUTH očekáváš? Bude se opravdu vykřikovat pravda?
Potom, jak jsem Ti odpověděl na předcházející otázku ještě pochybuješ, že se bude vykřikovat pravda?
Promiň, ale nerozumím Ti, co tím myslíš, jaký hvězdný line up. Hvězda je Karel Gott, ne? A ten tu přece nehraje. No a teď trochu vážně. Těžko se popisuje, co to vlastně pro mne znamená. Když bych to měl vzít od začátku, tak by jsme tu byli ještě za týden. Ale pokusím se. K muzice jaká mě zajímá mne přivedl DJ Daho, hrál jsem s ním na jedné akci a tam jsem poprvé od něj slyšel nejen jiné techno, ale také jiný způsob podání. Po počátečním ostychu jsem se rozhodl ho oslovit. Povídám: "Hele, fakt se mi líbilo, jak jsi hrál, od nikoho jsem to tak ještě neslyšel". Odpověděl, že je rád, že to někdo cítí jako on. No a tam to nějak začalo. Postupem času asi Daho a Ginger zjistili, že nejsem jen další anální horolezec, ale můj obdiv k jejich hraní a muzice je opravdu upřímný (a to tedy je!!). Přiznám se, že jsem byl fakt rád, když Ginger prohlásil, že jsem takové jejich hudební děťátko. Snad to svědčí o tom, že ve mě věří, jako já věřím v ně. Můj obdiv a respekt k nim nevzešel jen díky tomu, že hudbu dělají srdcem, ale také pro to, že jako jedni z mála mi mou upřímnost a slušné chování oplácely stejnou mincí a toho si vážím nejvíce. Postupem času jsem pomalu zjišťoval, kde je opravdové kouzlo zvuku jako má Regis, Female nebo Function až do dnes, kdy pro mne tito producenti znamenají nejen záruku nejkvalitnějšího techna, ale jakýsi těžko popsatelný vnitřní pocit naplnění hudby. Nejsem básník, takže to bohužel nepopíšu lépe. Snad si každý udělá obrázek, co to pro mne znamená hrát vedle těchto jmen a to ještě v klubu ve kterém jsem začínal!
Pro tak malý klub je to opravdu krok dopředu, možná spíše skok, kam se budou ubírat tvé další kroky v pořádání párty, jaký máš cíl... jestli nějaký máš?
Jo, to máš pravdu. Upřímně řečeno, znáte někdo klub, kde hráli Regis, Female, Function, Makaton v jeden den? Ale pozor, po velkém skoku může následovat tvrdý pád. To, že se povedlo udělat tuto akci, je snad i trochu osud, tak to beru jako pozitivní, ale na druhou stranu nechci mít nic zadarmo, chci si vše vydobýt a zasloužit, jen pak z toho mohu mít upřímnou radost. Nechci jet výtahem rychle nahoru, pak rok dva všude hrát a konec pohádky. Je mi jedno, jestli mě zná 10 nebo 1000 lidí, kteří mi na akci budou říkat jak hraji super a přitom ani nerozeznají jungle od techna. Pro mě je důležité, když lidi, kterých si já sám vážím, ocení mou práci a po dobře odehraném setu mi podají ruku. Nemít žádný cíl? Tak takového člověka upřímně lituji. Já jich mám několik. Z hudební stránky je to určitě studio, ale opravdové, ne mít doma na stole PC - to se mi prostě nelíbí. Když se mohu zajít podívat k někomu do studia, to mám dvojitý vánoce.
Z lineupu i z tvých setů je jednoznačně cítit upřednostňování industriálního zvuku. Proč?
To je vývoj. Čím déle se zajímám o muziku, tím více mě zajímá abstraktnější a temnější hudba. Na akci prostě nemůžeš hrát úplné halušky, musí to lidi rozhýbat a industriální temné techno je dost abstraktní, abych byl spokojený já sám a když se to správně podá, může to být i taneční. To, že se zajímám o temné industriální techno je jasným důkazem toho, že se duše člověka promítá do hudby. Já jsem poměrně smutný člověk a to se projevuje v hudbě, jakou hraju.
Byl jsem na většině tvých party a zažil jsi jak plno, tak klub zející prázdnotou, myslíš si že v této zemi Orion Hallů a Citadel můžou klubové noci prosperovat?
Tak jestli jsi zaregistroval jen Orion a Citadelu, tak to jsi toho moc neviděl. Ale neboj se, vím, jak to myslíš. Úplně otevřeně Ti řeknu, jak to cítím. Akce, které jsi jmenoval jsou naprosto profesionálně připravené a bylo by nečestné a nefér to nepřiznat. Promotéři těchto akcí jsou schopní lidé a hanit jejich tvrdou práci by bylo ukázkou vlastní závisti. Já sám pořádám o mnoho menší akce a vím, kolik práce za tím stojí. Tyto akce se díky dobře odvedené promotérské práci dostaly na určitou úroveň. Za touto pomyslnou čarou následuje zábavný průmysl a tam se tyto akce dostaly, na tom ovšem není nic špatného. Pokud je za těmito akcemi dobře odvedená práce, přejme jim návštěvnost několika tisíc lidí. Ovšem dovolím si zabrousit i na tenký let a odkrýt i negativní stránku věci. Já ještě stále věřím, že techno je v rukou schopného člověka možno dostat až na úroveň umění. Myslím, že neupadne natolik, aby se z toho stal pouze a jen obchod. A právě v tom je jeden ze zásadních problémů jmenovaných akcí. Akce, které jsi jmenoval, a samozřejmě i další, jsou profesionálně připravené, ale dostaly se již na úroveň zábavního průmyslu, a přesto se tváří, jako by zde šlo o hudbu a tedy umění. Zvou se sice představitele kvalitní elektronické hudby, ti jsou však zatlačeni do pozice baviče. Prostě zde již o hudbu nejde. To mi nevadí, ale vadí mi přetvářka, že zde o muziku jde. Druhou věcí, která jen jasně dokazuje, že předcházející věty nelžou je počet těchto akcí. Jsou zde agentury, které pořádají jeden velký festival za rok a ten se pak stane jejich vizitkou. Pak zde jsou agentury, které vědí, že na jméno akce přijde určitý počet lidí, se rozhodly dělat nespočet těchto akcí, férově přiznejme to, že kolik jim chodí lidí na akce je jen jejich zásluha a tvrdá práce i nervy, ale snad každému je jasné, že první housle zde nehraje muzika. Ještě jednou říkám, že respektuji jejich práci a nervy, ale neuznávám přetvářku, že jde o hudbu. Když se blíží např. Orion Hall mluví se o něm jako o techno svátku a to z výše uvedených důvodů prostě není pravda. Tam jde především o zábavu, která má samozřejmě své pevné místo, ne o hudbu. Pokusil jsem se slušně zhodnotit kladné a záporné stránky pořádání party. Doufám, že všichni promotéři to vezmou, tak jak jsem to myslel. Nechtěl jsem nikoho urazit, pouze jsem otevřeně řekl svůj názor. A upřímě znám jen jednoho člověka, který své názory říká stejně otevřeně a už o něm v tomto rozhovoru byla řeč. Bohužel vím, že mnoho jedinců v sobě nenajde tolik síly kritiku přijmout. Otázka, jestli má cenu takové klubovky dělat, je snad zbytečná. Pokud to děláš z důvodů jako já, tak to má cenu obrovskou.
Co ty osobně si od SCREAMING THE TRUTH očekáváš? Bude se opravdu vykřikovat pravda?
Potom, jak jsem Ti odpověděl na předcházející otázku ještě pochybuješ, že se bude vykřikovat pravda?
Portion Reform a Makaton v Havlíčkově Brodě
Přijďte vykřikovat pravdu!
Již tento pátek 19. července se můžete zajet přesvědčit do havlíčkobrodského klubu Vagon, jestli se na akci Screaming the Truth bude opravdu vykřikovat pravda! Soudě podle toho, kdo do Havlíčkova Brodu zavítá, by se dalo říci, že půjde o takový techno koncert. Vystoupí zde totiž hned čtyři live acty! O projektu Portion Reform se mluví jen málo, protože sami aktéři této big techno group se snaží projekt udržet na zajímavé experimentální úrovni. Pro zájemce, kteří rádi vědí, na co jdou, jsme se pokusili stručně zmapovat činnost tohoto projektu.
Poprvé se název Portion Reform objevil v roce 1995 na desce Lino 9 labelu Downwards. Tehdy se pod tímto jménem skrýval osamocený Regis. Později přibral spoluzakladatele labelu Downwards Petera Suttona tj. Femala a newyorského producenta Davida Sumnera tj. Functiona, u kterého nebylo těžké prostřednictvím jeho labelu Infrastructure rozpoznat zájem o stejný styl hudby. Když Function zavítal do Anglie neváhal ho Regis vzít do svého studia a big techno projekt ve složení Regis + Female + Function byl na světě. Pak následovalo několik desek např. kompilace Hard Uducation, Lino 14 - Haaf, Lino 17 - Imbecile. Za nejkvalitnější a nejpřínosnější se dá označit jediné jejich album Supreme Negative, na kterém se nejvíce podepsal David Sumner (Function). Toto album je opravdovým skvostem, a přesto, že vyšlo už v roce 1998, převyšuje mnoho součastné produkce o několik řádů.
Se všemi členy formace Portion Reform vystoupí tento pátek v Havlíčkově Brodě také Steve Bailey tj. Makaton a zástupci českého techna Daho s Gingerem, Afix a Subsit. Podrobné informace najdete na www.hyperlink.cz/lanky/screaming.htm.
Poprvé se název Portion Reform objevil v roce 1995 na desce Lino 9 labelu Downwards. Tehdy se pod tímto jménem skrýval osamocený Regis. Později přibral spoluzakladatele labelu Downwards Petera Suttona tj. Femala a newyorského producenta Davida Sumnera tj. Functiona, u kterého nebylo těžké prostřednictvím jeho labelu Infrastructure rozpoznat zájem o stejný styl hudby. Když Function zavítal do Anglie neváhal ho Regis vzít do svého studia a big techno projekt ve složení Regis + Female + Function byl na světě. Pak následovalo několik desek např. kompilace Hard Uducation, Lino 14 - Haaf, Lino 17 - Imbecile. Za nejkvalitnější a nejpřínosnější se dá označit jediné jejich album Supreme Negative, na kterém se nejvíce podepsal David Sumner (Function). Toto album je opravdovým skvostem, a přesto, že vyšlo už v roce 1998, převyšuje mnoho součastné produkce o několik řádů.
Se všemi členy formace Portion Reform vystoupí tento pátek v Havlíčkově Brodě také Steve Bailey tj. Makaton a zástupci českého techna Daho s Gingerem, Afix a Subsit. Podrobné informace najdete na www.hyperlink.cz/lanky/screaming.htm.
Přijďte vykřikovat pravdu!
Pod názvem Screaming the truth (Vykřikovat pravdu) se skrývá akce 19. července v havlíčkobrodském klubu Vagon. Po předchozí akci, na které se v živém setu představil výborný Španěl Christian Wunsch zavítají do Havlíčkova Brodu největší ikony světového techna!
Na klubovou akci opravdu nevídaný a nekompromisní line-up. Bez nadsázky se dá říci, že tolik jmen, které něco v technu znamenají se asi na jednom místě v českém klubu ještě nesešlo. Line-up tvoří zakladatele dnes již legendárního anglického labelu Downwards a majitele distribuční firmy Integrale muzique spolu s vůdčí osobností newyorské techno scény a majitele labelu Infrastructure, které společně sdružuje název PORTION REFORM.
Dalším kdo se k přidá, je majitel labelu Rodz-konez Steve Bailey aka MAKATON. Všichni se předvedou v live setech!
Českými zástupci na tomto techno koncertu mohou být pouze a jen jablonečtí DAHO & GINGER, kteří jsou od svých hudebních začátků nejotevřenějšími obdivovateli lidí pohybujících se okolo fenoménu Downwards.
Příležitost zde má i mládí, a to v podání věrného žáka učitelů Daha a Gingere domácího DJ Afixe a minimalisty DJ Subsista.
Všem, kteří se zajímají o elektronickou hudbu snad ani není potřeba vysvětlovat o co na této akci půjde a jaké osobnosti mohou v osobní klubové atmosféře za 150 Kč vyslechnout. Mnoho akcí se dnes pořádá již pro úplně něco jiného, než je radost z muziky, i když jistě většina akcí má svůj důležitý význam a nemělo by smysl je zatracovat.
Akce Screaming the truth je obrazným výkřikem po základním důvodu, bez kterého nemá smysl v hudbě cokoli dělat. Tato párty je připravována s maximálním úsilím o hudební zážitek a to je právě ten důvod, který dnes bohužel není hlavní myšlenkou proč se některé akce pořádají! Screaming the truth!
Na klubovou akci opravdu nevídaný a nekompromisní line-up. Bez nadsázky se dá říci, že tolik jmen, které něco v technu znamenají se asi na jednom místě v českém klubu ještě nesešlo. Line-up tvoří zakladatele dnes již legendárního anglického labelu Downwards a majitele distribuční firmy Integrale muzique spolu s vůdčí osobností newyorské techno scény a majitele labelu Infrastructure, které společně sdružuje název PORTION REFORM.
Dalším kdo se k přidá, je majitel labelu Rodz-konez Steve Bailey aka MAKATON. Všichni se předvedou v live setech!
Českými zástupci na tomto techno koncertu mohou být pouze a jen jablonečtí DAHO & GINGER, kteří jsou od svých hudebních začátků nejotevřenějšími obdivovateli lidí pohybujících se okolo fenoménu Downwards.
Příležitost zde má i mládí, a to v podání věrného žáka učitelů Daha a Gingere domácího DJ Afixe a minimalisty DJ Subsista.
Všem, kteří se zajímají o elektronickou hudbu snad ani není potřeba vysvětlovat o co na této akci půjde a jaké osobnosti mohou v osobní klubové atmosféře za 150 Kč vyslechnout. Mnoho akcí se dnes pořádá již pro úplně něco jiného, než je radost z muziky, i když jistě většina akcí má svůj důležitý význam a nemělo by smysl je zatracovat.
Akce Screaming the truth je obrazným výkřikem po základním důvodu, bez kterého nemá smysl v hudbě cokoli dělat. Tato párty je připravována s maximálním úsilím o hudební zážitek a to je právě ten důvod, který dnes bohužel není hlavní myšlenkou proč se některé akce pořádají! Screaming the truth!