V poradí 4. pokračovanie českej edície Headworx zavíta do plzeňského
PH+ clubu kde popri headlinerovi Facetovi z Drom.Sk a rezidentovi
Jayovi odhrajú svoje sety aj nováčikovia Tomy a Sens. Toho prvého si
dnes bližšie predstavíme...
Tomy se k elektronické muzice se dostává poprvé zhruba v roce 1997 prostřednictvím svých „liberálnějších“ přátel na střední škole v Plzni – jak to tak bývá, kouzlo této syrové a experimentální muziky ho fascinuje natolik, že začíná navštěvovat první parties, aktivně vyhledává známosti mezi ikonami tehdejší scény a pomalu hromadí „poslechový materiál“. O rok později přichází zásadní zlom, ono známé „ jdu do toho“ a s kolegou djem Dutchem si pořizuje první archaickou mixovací soupravu. Ovlivněn tehdejším trendem začíná hrát tvrdé progresivní techno minimalistického střihu, převážně anglické a belgické produkce. „Tehdy jsme brali techno jako určitou ventilaci, nebo jak by řekli intouši, pacifistickou sublimaci naší pubertální agresivity a touhy po revoltě, kterou v má tomhle období každej – někdo hází šutry do Macdonalda, jiní mlátí své vrstevníky na diskárnách… a my prostě hráli hrozně tvrdý techno. Prča je, že tehdy to nikdo nebral za specifickej styl, dnes se tomu říká schranzz a bere se to za hroznou novinku.“
Po dvouletém působení na lokálních akcích se
Tomy přeorientovává z techna na house music a v roce 2000 zakládá spolu s přáteli, dji Tomahavkem, Sensem, Crashem a Dutchem organizaci Noisy Pioneers. Spolu s ostatními se tak podílí na „znovuoživení“ skomírající taneční scény na Chodsku, kde jako spolupromotér vytváří mezi lety 2000 – 2005 několik zajímavých tématických klubovek.“Bylo to fajn – potkal jsem se s lidma, který chtěli hrát a hlavně pro to měli ten zdravej zápal. Já v tý době začal poslouchat hodně jazz a artrock, takže bylo jasný, že k technu už cesta zpět nevede. Tyhle lidi chtěli navíc hrát pestrou a pozitivní muziku, takže jsem měl jasno a vrhnul jsem se na house.“ Noisy Pioneers tak začínají fungovat jako dobrý odrazový můstek pro „kariérní růst“. Tomyho působnost brzy překračuje hranice rodného kraje a pomalu se ukazuje na větších akcích Plzeňského elektronického kolotoče – z těch známějších jmenujme např. open air Technozone 2004, Bikiny 2005, nebo podzimní Pigfest 7. Hostování na těchto parties znamená určitý osobní průlom a Tomy začiná pomalu hrát po boku plzeňských djs na zásadních eventech regionu.
Ve svých setech klade důraz především na originální taneční house music (povětšinou s výrazným groovy rytmem a chytře postaveným melodickým backgroundem), bez nuceného lpění na hudebních trendech. „Mám takový krédo… lidově řečeno – kvalitní muzika vám musí na parketě rozhejbat zadek a je jedno, jestli je to latino track 5 let starej, nebo funky break právě z lisu. Sledování hudebních trendů se může leckdy zvhrnout v samoúčel a to není můj styl. Hraju muziku, která trendama proplouvá – kopíruje jen vnitřní autenticitu autora, oproštěnou od mainstreamových stereotypů. Jen tyhle tracky fungujou pořád a moje skromné publikum mi zatím dává za pravdu.“ Ať už je to tedy zadumaný deep house, westcoast vocal house nebo „nadupaný breakbeat“, u Tomyho lze vždy identifikovat jedno společné pojítko – tápání po „chytré taneční hudbě.“ I proto v poslední době experimentuje se svým stájovým kolegou djem Sensem na poli tzv. pingpong mixingu, kdy oba jako djské duo předvádí unikátní hudební performanci plnou neotřelého vocal house a inteligentního groovy breakbeatu - tato jejich pódiová show představuje s mírnou nadsázkou „hudební tsunami“, jež se ukázala být osvědčeným tanečním receptem na všech důležitých parties Plzeňského regionu.
Všetko potrebné o klubovke nájdete na :
www.whitetape.sk/headworx_czech.htm prípadne priamo na stránkach klubu PH+ :
www.janakbros.cz alebo :
www.nubreed.cz