Komiksová recenze: Živí mrtví 7: Ticho před bouří

Sytí hladovým stále nevěří, a tak přichází populární kousavé drama The Walking Dead s dalším souborným svazkem. U pokračování je tentokrát patrná plíživá tenze, jelikož se přeživší začínají v postapokalyptickém světě zabydlovat. Což běžně znamená, že půjde o zrádné Ticho před bouří.

Majitelé první sešitovky ze série The Walking Dead si mohou mnout ruce, jelikož se trefili do prozatím nejvýnosnější komiksové investice jednadvacátého století. Pokud nevytírali s úvodním probuzením šerifa Franka Grimese do nákazou zdecimované společnosti omáčku po guláši, měli by dostat za svůj třídolarový vklad z roku 2003 pár stovek dolarů. Maximum za nepoškozený startovní díl, který měl dle vydavatele Erica Stephensona náklad pouhých 7300 kusů, zatím představuje 10000 dolarů z listopadu minulého roku. A pokud si televizní seriál o světě, kde se mrtvoly opět postavily na nohy a pudově se vrhají po živém mase, udrží dosavadní množství diváků, zajisté bude přetrvávat i zájem o komiks, kterým to všechno začalo.

Horentní sumy, jež se dávají za stará čísla, jen podtrhují, že se z Živých mrtvých stal popkulturní fenomén. Televizní seriál patří v domovské Americe k nejsledovanějším, komiksové sešity k nejprodávanějším. V Čechách nákazu rozšiřuje sedmý díl Ticho před bouří, jehož název výmluvně koresponduje s obsahem. Čísla 37 až 42 pravidelné měsíční řady reprezentují pomyslné zametání koberečku před budoucí návštěvou. Sklízí se zelenina, jede se pro výzbroj do základny Národní gardy, čeká se, kdy se z Lori vyklube dítko a zdali se sociopatičtí cvoci z Woodbury rozhoupou k ataku na plotem obehnané vězení. Do toho se samozřejmě přidávají povinná vztahová a psychická martyria.

Ačkoliv se neustále opakuje rovnice, že snížená ostražitost se rovná fatálním následkům, Ticho před bouří nabízí jednu z mála pozitivněji laděných kapitol série. Načasování je ostatně přesné a logické, jelikož exploatační vendeta z minulého svazku balancovala na hranici snesitelnosti. Motivované, přesto snad až s příliš velkou rozkoší zobrazované násilí je tentokrát vyrovnáno několika obyčejnými starostmi a zrodem nového života. Těžko by se hledal účinnější protiklad k všudypřítomné smrti a zasmrádajícímu rozkladu.

Scenárista Robert Kirkman s kreslířem Charlesem Adlardem zkrátka ukazují, jak šel život po zombie čistce a potřebných vězeňských opravách dál. Pracují s řadou různých motivů, které udržují svižné tempo, prokreslují jednotlivé charaktery a vztahové poměry ve skupině, aby budoucí rozhodnutí působila důvěryhodně, a uhlazují cestu velkolepému cliffhangeru. Komiksoví Živí mrtví udržují nastavenou kvalitu, s kterou zahryznou své uhnívající tesáky a nepustí.

Živí mrtví 7: Ticho před bouří

Scénář: Robert Kirkman

Kresba: Charles Adlard